Beste mevrouw, beste meneer
Als u een brief of e-mail van ons ontvangt, was de aanhef geachte mevrouw of geachte heer. Deze schrijfstijl hanteerden we zolang als we zelf kunnen herinneren. Maar na een grote verbetering in onze werkwijze als verzekeringsadviseur en volmachtbedrijf, vonden we het ook een mooie tijd om andere processen tegen het licht te houden. Zoals onze schrijfstijl. De duidelijkste wijziging die we in de schrijfstijl doorvoerden was een andere aanhef.
Geachte heer, mevrouw
Tot de aanpassing begonnen wij brieven en e-mails met geachte. Dit is een nette en formele aanspreekvorm, maar wat ons betreft in deze tijd ook iets te afstandelijk. Taalgebruik verandert en daardoor kan deze oude aanspreekvorm de verkeerde indruk geven. Wij geven persoonlijk advies en staan dicht naast de klant. Daar hoort een persoonlijkere aanhef bij.
Een andere aanhef boven brieven en mails
Vanaf nu zie je daarom een andere aanhef als je een brief of mail van ons ontvangt. Beste mevrouw of beste meneer en dan de achternaam. Wij vinden dit vriendelijker en willen zo ook benadrukken dat we dicht bij onze klanten staan. Je kunt ons altijd bellen, mailen of bij ons langskomen als je een vraag hebt over risicobeheer, verzekeren of pensioen.
Ontwikkeling van onze communicatie
Wij houden regelmatig al onze communicatie tegen het licht. Niet alleen bij de aanhef, maar voor alle teksten zoeken we naar de duidelijkste en klantvriendelijkste oplossing. In het verleden waren verzekeringsteksten soms niet te begrijpen voor mensen zonder verzekeringsdiploma’s, maar we werken er doorlopend aan deze teksten te verbeteren. Lees je toch een tekst die niet te begrijpen is? Laat het ons weten zodat we de tekst verder kunnen verbeteren.
Maak kennis met VMD Koster