Goed, beter, best: klantonderzoek helpt ons vooruit

Goed, beter, best: klantonderzoek helpt ons vooruit

Woensdag 20 december 2023

Goed, beter, best: klantonderzoek helpt ons vooruit

Benader je ons voor advies over risicobeheer, verzekeren of pensioen? Dan word je te woord gestaan door vakmensen. Iemand die weet waar hij of zij over praat, met je meedenkt en met een heldere oplossing komt. Want bij VMD Koster werken ruim 80 mensen die het leuk vinden om klanten te adviseren over deze onderwerpen en die daar ook goed in zijn. Om dat zo te houden, moeten we investeren. In vakkennis, goed geautomatiseerde processen en klantgerichtheid. Want wat goed is, willen wij beter maken en we zijn pas tevreden als we de beste service bieden.

Klantgericht werken

Klantgerichtheid is een belangrijke eigenschap voor onze medewerkers. De klant staat op de eerste plaats. Dat is zo en dat moet zo blijven. Om dit echt waar te maken, hebben we de input van onze klanten nodig. Waar blinken we in uit en wat kunnen we verbeteren? Dit meten we gestructureerd met ons doorlopende klantonderzoek. Aan de hand van korte vragen meten we hoe het contact met de medewerker van VMD Koster was.

NPS en CES

Ook vragen we naar de NPS (zou je ons aanbevelen) en CES (is het eenvoudig om je verzoek af te handelen). Dit levert scores op die veel vertellen over hoe we er voor staan. Zeker in combinatie met de toelichting die we van veel klanten krijgen op de gegeven beoordelingen.

Van goed, naar beter, naar best

We kijken naar de resultaten als geheel, maar iedere individuele beoordeling krijgt de aandacht. Als iemand ontevreden is, kijken we direct hoe we dit op kunnen lossen en of we in de toekomst de ontevredenheid kunnen voorkomen. Als iemand tevreden is, kijken we hoe we ervoor zorgen dat hij of zij tevreden blijft. En hier geldt: we willen van goed, naar beter, naar best.

Wil je meer weten over het onderzoek, zie je een verbeterpunt of wil je een compliment geven? Laat het ons weten. Wij vinden het leuk en leerzaam om jouw ervaring te horen! 

Klantonderzoek VMD Koster